5. Ostrov se pyšní hornatým povrchem. Pro jaký druh a úroveň cyklistiky je podle tebe vhodná?
Pokud člověk nejde vyloženě lovit traily, kterých tu taky pár je, tak je tu všude asfalt. A ideální kolo silnička nebo gravel. Kdybych měl gravel bike, tak si ho sem určitě vezmu.
6. Jak hodnotíš místní podmínky pro cyklisty? Jsou zde nějaká speciální pravidla nebo předpisy?
Po pravdě jsem čekal Korsiku víc cyklofriendly, než mi nakonec ve skutečnosti přišla. Nejsou tu téměř žádné cyklotrasy. Celou dobu jsme vymýšleli různé alternativy jak nejet po silnici. Super byl úsek po zrušené železnici, která dřív vedla mezi městy Bastia a Porto - Vecchio. Další co je super, že nám hodně často lidi fandili, když nás viděli, troubili a mávali. Hlavně v těch největších kopcích to člověku dodávalo energii. Cykloservis jsme po cestě nepotkali snad ani jeden, asi by člověk musel vyloženě hledat ve větších městech. Provoz je tu celkem hustý. Všichni chtějí jet po těch silnicích s nejhezčími výhledy. Turisti tu jezdí především na motorkách nebo v obytných autech, ale celkově mi provoz vadil asi jenom na pár úsecích, když jsme museli jet po hlavní silnici.
Jediné pravidlo, co jsme zde vypozorovali bylo, že dvě protijedoucí auta se musí zákonitě míjet v místě, kde jsme zrovna my. To se nám stávalo pořád. Třeba čtvrt hodiny žádné auto nejelo a najednou rovnou dvě a z obou stran, které se potkají přesně u nás. Při rychlých sjezdech z kopce doporučuji dávat určitě pozor na zvířata na silnici. Prasata, ovce, kozy nebo krávy jsou tu na denním pořádku. Fajn je, že skoro na každém rohu je tu nějaké pítko. Když u něj vyloženě nebyla cedulka „Non-potable“, tak jsme si vodu natočili přímo do lahve a nikdy bohudík nebyl problém.